6 september 2008

Vad är oddsen?

I går hände nå't kul, åtminstone tycker jag det.

När vi var i Italien i somras blev mina barn helt överförtjusta i en italiensk barnmegahit - "Il coccodrillo come fa?" (sv: hur gör krokodilen?). I, som blir sex om nå'n vecka, bad mig häromkvällen skriva ned texten till honom och för att spara lite tid googlade jag efter den istället för att lyssna - skriva - lyssna - skriva, ja ni vet hur man gör.
Jag fick naturligtvis massor med resultat och klickade på ett i högen. Blev först inte jätteförvånad när det faktiskt var en svensk blogg, men när jag började läsa runt i inläggen insåg jag att min familj och bloggerskans familj faktiskt befunnit oss på samma semesteranläggning samtidigt, förmodligen suttit vid barborden bredvid varandra i exakt samma ögonblick under första veckan i juli. Vad är oddsen?
Allt jag inte säger finns nu på min lista här till höger, liksom min svägerska Tant Trixie som slutligen fallit för frestelsen att ge sig in i bloggosfären.

Läs andra bloggar om , , , ,

6 kommentarer:

Balance sa...

Vilka söta sångfåglar! Och vilket sammanträffande med den där andra bloggaren. Kulkul! :-)

Anonym sa...

Jag läste någonstans om en teori som gick ut på att vi har max sex personer mellan oss själva och alla andra på jorden.Jag börjar mer och mer tro på det där...

Anonym sa...

Tyskland som givetvis är ett föregångsland även när det gäller krokodilsånger hade denna hit för några år sedan.

http://www.youtube.com/watch?v=Oe3FG4EOgyU&feature=related

Liz1e sa...

ja, världen är bra liten!
och max - den tyska krokodilsången får mig alltid att tänka på Adam Alsing & Gry Forssell som sjöng den varje morgon för att väcka svenska folket på... minns inte vilken kanal det var, men jag lyssnade på den på väg till jobbet varje dag.

Jah Hollis sa...

Världen är liten, det har jag fått klart för mig inte minst genom att blogga.
Här är för övrigt den fullkomliga krokodillåten:

www.youtube.com/watch?v=nB9egSP0Bpo

www.youtube.com/watch?v=PA3ZaHJZS8o

Liz1e sa...

jah: originalkrokodilen över alla krokodiler:D