19 maj 2009

På väg - till en stad

Det börjar dra ihop sig.

På fredag morgon 7.30 kommer flyttgubbarna. Vi har inte riktigt kommit igång med packandet ännu, men vi jobbar bäst under press både jag och maken så det lär lösa sig.
Tänk va' - om ett par dagar kommer jag att kunna cykla till jobbet på sådär 7-8 minuter (ja, jo - när jag fått upp flåset alltså) På kvällarna kommer jag att sitta på vår blåa, 10 meter långa balkong dit mina rosa, övervintrade Mårbackapelargoner redan flyttat (15 maj ni vet...) och njuta av bruset från en STAD.
Från nämnda balkong ser man se'n busshållplatsen för linjerna 130 & 131 som går raka vägen till Malmö och 200 meter norrut ligger Stadsparken som blir vår nya uteplats/trädgård - där någon annan klipper gräset!
I övrigt är det varmt just nu, så varmt att bonden i nästgårds Borgeby börjat skörda och sälja sitt röda guld som vi just stoppat i oss 2 kartonger av. Känns lite väl tidigt, men ack så gott!
Musik till kaffet får bli det här!
Läs andra bloggar om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Susanne sa...

Flyttar ni till Järnåkra? Klostergården? 10 meter balkong låter ljuvligt! Lycka till med flytten! (vi har snart packat upp våra flyttkartonger...)Kram

camilla sa...

Jag vill också ha balkong, blå eller röd spelar ingen roll:)

Trixie sa...

Jag tycker att det ska bli så bra att bussarna nästan stannar utanför dörren (både vår och er) för då blir så mycket lättare att ses lite oftare! Jag ser fram emot jordgubbar på nya balkonegn?!

Liz1e sa...

@susanne: Järnåkra - blå balkonger:)
@camilla: kom & hälsa på på vår!
@trixie: det är väl inte omöjligt med jordgubbar på balkongen, snarare väldigt möjligt:)

Anonym sa...

Vi är snart ikapp här uppe! Nu är det grönt och snön är nästan borta. Ät ni era jordgubbar i mörkret på er balkong... Snart ska jag sitta på min altan i den härliga ljusa sommarnatten i min fleecetröja och äta något (jordgubbarna kommer kanske inte förrän i juli)gott. Ha!

Catherine sa...

Lycka till med flytten!
Varma kramar från villan i Bromma (från vilken vi inte flyttar i första taget...)

Liz1e sa...

@catherine: tack! nej, bo ni kvar på landet så det inte blir avfolkat där;)
äh, skojar bara - ert hus är helt fantastiskt så det hade jag nog inte heller lämnat om det vore mitt!

Jah Hollis sa...

Men kostar inte jordgubbarna skjortan så här års?

Liz1e sa...

@tweedelee: hjortron va'?
@jah: jo, det är nog bara kilopriset på vanligt guld som eventuellt matchar...

Anonym sa...

Suck, hjortronen kommer inte förrän i juli de heller. Vi får äta bananer.

Suss sa...

Järnåkra! Gamla barndomsminnen... Då blir det väl Järnåkraskolan för telningarna?! Lycka till med flytten! kram

Jimmy Simpson sa...

Wow strawberry !!!My favorite
Regards,
Jimmy Simpson
Wedding Cake Writer