18 januari 2009

Rik som ett troll

I går hade vi spelkväll och jag fick ihop 161.500 riksdaler kontant.
Två hela kvarter, 2 parker, några strögator, 3 hotell och 9 hus hade jag också när vi fick sluta för att medspelarna gick i konkurs en efter en när de landade på mina gator.
Dessutom tillhör jag kategorin "tidernas sämsta vinnare".
Japp, så är det!


Spelet "Din stad - Lund" - en variant av Monopol - var 2008 års julklapp från min arbetsgivare. Min arme fader, hängiven & infödd lundensare, var förkrossad över andraplatsen!
Läs andra bloggar om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Efter att ha spelat monopol med min man några gånger flyr jag numera huset när det blir tal om att ha en spelkväll...

Han... lever sig in i spelet, kan man säga. Jag tror inte att du kan vara tidernas sämsta vinnare, han bor i inlandet i norr.

Liz1e sa...

min make och jag har inskrivet i vårt äktenskapsförord att vi aldrig ska spela alfapet eller minigolf tillsammans:D