14 juni 2008

Förfest och spanska glädjetjut

Idag har jag och arvingarna varit på förfest hos en kollega till mig som bor på landet. Ja alltså på landet på riktigt - i Håstad utanför Lund. Omgivna av ängar, åkermark och hästhagar har vi startat en ny tradition - förmidsommarfest, förfest till midsommar. Dignande buffé, regn, sol, regn, sol, regn, sol, ut och in med bord och stolar och "vi ska väl ändå sitta ute, det är ju sommar". En liten uppvärmning helt enkelt.


Ett skönt gäng språkofiler med ett visst fotbollsintresse och saken var ganska klar - TV:n skulle stå på! Kollegan N från Gran Canaria hade tagit med förstärkning i form av sina två halvspanska döttrar och helspansk väninna och succén var given. Inte för oss andra då alltså, men väl för N & Co.

För min egen del blev det dessvärre inte mycket tid framför rutan. Treårig dotter är nämligen fullständigt ointresserad av EM men väldigt nyfiken på poolen ute i trädgården. Därmed lämnas inget utrymme för förhandling. Jag får väl se il mago's mål i repriser hela natten istället...

Jag, till skillnad från maken som jobbar på ett bröllop just ikväll, fick åtminstone lyssna på spanska glädjetjut och skåla med vinnarmedborgarna. Och visst, det är klart det känns lite bittert men än är slaget inte förlorat.

Ska bli intressant att höra hur många av bröllopsgästerna det var som satt kvar och lyssnade på samtliga tal...

Läs andra bloggar om , , , , , , ,

Inga kommentarer: