12 juni 2008

Kulturfyran 11

Veckans Kulturfyra handlar om sommarpratare i radio, ett ämne som jag inte är särskilt insatt i måste jag erkänna.

1. Brukar du lyssna på programmet Sommar?
Inte så att jag planerar det utan mer ifall det råkar vara i sändning precis när jag sitter i bilen.

2. Är det någon av årets sommarpratare du är nyfiken på och vill höra prata i radion?
Njae, Jens Lapidus kanske. Fredrik Lindström. Micke Tornving.

3. Brukar du lyssna på radio? Vad för slags radioprogram i så fall?
Jag lyssnar nästan bara på radio i bilen nuförtiden och det är ju oftast på väg till och från jobbet. På morgonen blir det ofta Radio Rix Morronzoo med Gert, Titti & Roger. Under många år hade jag och en väninna som tradition att lyssna på & lösa Melodikrysset tillsammans på lördagsmorgnar och än idag händer det att jag lyssnar på det ifall vi är hemma. Det är nå't visst med lördagsmorgnar och transistorradioapparater:)

4. Om du fick önska någon som skulle sommarprata: vem skulle det vara?
Ska det vara nu levande svenskar får det bli Fredrik Ekelund och Bosse Larsson. I övrigt en hel del utländska personligheter och så en drös icke-kändismänniskor som finns i mitt liv så klart - men de skulle förmodligen aldrig bli tillfrågade...


Transistorradio modell 1963

Läs andra bloggar om , , , , ,

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Radiotips, dra ner ljudet på teven och satsa på radiosportens kommentatorer.

Liz1e sa...

radiosportens signaturmelodi framkallar alldeles för många traumatiska barndomsminnen:D