23 augusti 2008

Lista

Jag hittade en lista men skam till sägandes minns jag inte var... kan i vilket fall som helst inte motstå - kan du?

Senaste impulsköp: en alldeles för dyr outfit från Masai
Bästa promenad: i Torino; från Porta Nuova, längs via Roma fram till Piazza Castello och se'n ner längs via Po till Piazza Vittorio och Murazzi-kvarteren längs floden
Favoritdryck: Kaffe
Bästa förfestmusiken: Naked in the rain

Reser helst till: Italien
En bra gå bort-present: Designade Wettex-dukar
Favoritlyxartikel: Moleskine-böcker
Tidning jag gillar: Alla
Favvosajt: husknarkarsajten hemnet
Favoritförort: Rosengård
Fikar gärna på: Systrar & Bröder, men saknar Rinaldo's....
Favoritbutik: Borgeby Kids n' Friends
Bästa skönhetstips: drick kallt kaffe
Bästa lunchställe: Di Penco
Favoritgrönsak: tomat
Favoritfärg: svart
Favoritmärke: dotterns födelsemärke på armen
Favoritdjur: apa
Snyggaste kvinna: Angelina Jolie
Snyggaste man: Marlon Brando
Bil: Fiat 500
Världens bästa nu levande regissör: Nanni Moretti
Stjärna jag vill träffa: Bette Midler
Favvoskor: ett par svarta DKNY gympadojor som tyvärr dog för nå't år se'n. Har ännu inte hittat en värdig efterträdarsko.
Bästa diet: ViktVäktarna
Modeförebild: SJP, men som väl är inser jag den fysiska (och ekonomiska) omöjligheten:D
Mest överskattade affär: ICA i Bjärred
Bästa fyllekäket: 1) Dubbelvikt hönökaka med sjuka mängder majjo, kokt, skivat ägg och skivad tomat emellan. Alternativ fyllning: majjoröra med tonfisk, persilja och hackat kokt ägg 2) Felix Köttfärssås på burk, snabbmakaroner och ketchup 3) Hönökaka med prickig korv och iskall nyponsoppa
Dansar helst till: Frank Sinatra
Senaste fyndet: En CD-skiva på Statoil
Favoritprodukt på apoteket: Panodil Zapp
Favoritblogg: jah hollis
I min dvd-spelare: Bänken av Per Fly
Läs andra bloggar om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

kallt kaffe?

Liz1e sa...

ja, min mormor sa alltid att om man dricker kallt kaffe så blir man inte rynkig:D