20 augusti 2008

Stort steg

I morgon tar min 6-årige pojke ett nytt, stort steg i livet – han ska börja ”nollan”. Ny, hett önskad rygga full med allehanda bra-att-ha-saker är inhandlad och i morgon ska jag hoppa hoppsa-steg tillsammans med världens bästa kille till hans allra första upprop.

Ja, maken menar på att det här är större för mig än för sonen och det är det kanske. Man vet ju hur vägen framför honom kan komma att se ut de närmaste åren och ser med stor glädje men också en viss oro fram emot att backa upp honom på färden.
Nästan varenda dag kan man läsa om svenska skolors förfall och alltid är det någon som är i blåsväder i skolsammanhang. Det är ju så klart oroväckande, men jag tänker inte låta det ta udden av glädjen.
Vad jag däremot tillåter mig är (förmodligen) att gråta en skvätt i kväll innan jag somnar. Snart flyttar han ju hemifrån…

Läs andra bloggar om , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hade upprop för minstingen i måndags och det har gått alldeles utmärkt. Det kommer det att göra för er störste med.

Hälsa J och tacka för igår!

Frukostflingan sa...

*Ler* och minns, men låt inte oron för att han snart ska flytta hemifrån förta glädje i att han ska ta nya viktiga steg i livet. Allt kommer att bli så bra... och spännande för honom!

Alla smutsiga detaljer sa...

Du, det är länge tills han flyttar hemifrån och jag lovar att du kommer hinna LÄNGTA efter att det ska hända!

I övrigt vill jag påminna dig om att komma ihåg att fota sonen i morgon bitti för det är sant att något kommer att hända och han kommer att vara liiiite annorlunda när han kommer hem.

Anonym sa...

Min lilla ska börja högstadiet, det känns lika knepigt det, jag har ingen baby längre...Ta absolut ett kort på honom, ett av mina finaste kort av mina lilla är just när hon är på väg till skolan för första gången. Tandlös och med en väska över magen.

Anonym sa...

Den dagen när mina tre började minns jag väldigt tydligt. Nu är de stora alla tre, fast ingen har flyttat hemifrån, jo förresten en, men han kom tillbaka när det blev slut med tjejen.

Liz1e sa...

tack för era kommentarer och alla egna minnen - verkligen uppskattat:)
och jajamen, jag tog massor med fina bilder!