16 april 2008

Onsdagsspår

2-3 gånger i veckan äter vi lunch samtidigt, mina kollegor M, K och jag, och ofta är det bara vi 3 där i lunchrummet. Både K och jag är småbarnsföräldrar och det vet man ju hur så'na är - pratar bara barn, feber och sömnbrist. M verkar dock inte vidare besvärad utan deltar ganska aktivt i våra diskussioner.

Häromdagen insåg jag däremot att vi, jag och K alltså, inte lämnat särskilt mycket utrymme för M att inviga oss i hans liv (jag vet ju iofs inte om det kanske är så han vill ha det). Via kollegan Evas blogg fick vi nämligen veta att M är en genialisk musiker. Det har han ju inte sagt något om till oss! Eller är det så att han faktiskt sagt det och vi inte har lyssnat?

Hur det än ligger till, nu vet jag och bara måste dela med mig - gå till Adrian Recordings och lyssna på Marcus Cato - varje onsdag lägger de ut ett nytt spår av honom.

Eva skriver så bra om pusselbitar så jag hänvisar helt enkelt till henne när det gäller den biten.

Inga kommentarer: