18 maj 2008

Igår och i morgon

Det vimlar av utmaningar i bloggvärlden. Alla är dock inte lika lockande, men utmaningen jag hittade hos Mats Strandberg verkar kul, så den knycker jag med mig hit.

För 5 år sen: Var jag föräldraledig med förstfödingen I. Flyttade 2 gånger (pust!). Var upprymd och förtrollad av moderskapet och var väl kanske inte till så mycket annan glädje det året. Semestern tillbringades på Österlen.
För 3 år sen: Var jag föräldraledig igen, nu med lillasyster J. Vi köpte vårt första hus, en 70-talslåda som inte gick att bo i utan totalrenovering, så stora delar av året tillbringade vi på Bauhaus, Woody’s byggmarknad och IKEA. Sommaren njöt vi av i Capo Vaticano med omnejd.
För 1 år sen: Jobbade jag på det stora läkemedelsföretaget, men drömde om något annat. Inför hösten sökte och fick jag ett fantastiskt roligt jobb som bidrar till att jag skrattar & ler mycket numera. Sommarsemester där Joniska havet möter det Adriatiska.
För 3 månader sen: Var det sportlov och ingen i familjen hade streptokocker. Eller öroninflammation. Eller någon annan bakterie. Eller virus.
Igår: Hade vi en ovanligt hektisk lördag med avslutning på musikskolan, IKEA-besök, simskola och trädgårdsarbete.
Imorgon: Är det måndag och en ny vecka med nationella prov tar sin början.
Om ett år: Blir jag 45 och deklarationen ska vara inne den 4 maj. Allt annat är en slump.
Haka på du med!

Läs andra bloggar om , , , , ,

Inga kommentarer: