8 maj 2008

Sommaren i city

Klarblå himmel, skir, exploderande grönska, fågelkvitter, blommande syréner och kvällssol. Då hugger längtan efter kvällarna i sta'n som knivar i bröstet och vi packar in oss i bilen och far in till fantastiska Stapelbäddsparken, detta paradis för unga och gamla "skejtare" med entourage.

Sonen far fram som ett jehu mellan betongpucklarna på sina osynliga rollerblades, jag njuter av kvällssolen och maken, ja stackars maken, han får en längtan i blicken som jag inte kan beskriva med ord. Det är så'na här kvällar som vi i bilen på väg hem återigen tar upp diskussionen "nu säljer vi radhuset, skaffar en våning i sta'n, kanske en stuga på landet och så ger vi barnen en uppväxt i the real world".
Men OK, väl hemma igen gick jag barfota ut i trädgården. Plockade bort några vissna penséer och lyssnade på tystnaden som bara stördes av fågelkvittret. Inte så dumt ändå...
I parkens kafébarack berättade tonårsgrabbarna för maken att på lördagsmorgnar mellan 8 & 11 är det gubbskating som gäller. En viss herr M med efternamn på B kommer troligtvis att få antingen ett SMS eller ett samtal med inbjudan till sådan begivenhet. Inom en ganska snar framtid.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilken underbar dag, va!

även jag (som bor i en förort till Sthlm) längtar ibland till en lägenhet mitt i stan. men ibland, när jag kommer hem till Handen efter jobbet och möts av lugnet så undrar jag om jag veeeeerkligen vill bosätta mig i stan. i Handen har jag närheten till naturen - tyvärr inte en egen trädgård som du *vicken lyx*

så jag har kommit fram till att jag nog vill skaffa mig en större lägenhet nära naturen, men så nära stan det bara går ;D

Frukostflingan sa...

Vilken fantastisk park det verkar vara! Och visst är det väl skönt att kunna gå ut barfota och känna det daggvåta gräset mot fötterna!

Anonym sa...

Hälsa maken att jag kommer!

Liz1e sa...

nfavm: ungefär samma sorts önskning som vi har - charmigt & billigt litet hus på landet fast i stan'n ;)

frukostflingan: ja, det är ett privilegium att faktiskt ha tillgång till både och:)

max: tänkte väl det;)