22 maj 2008

Kulturfyran 8

Den som väntar på nå't gott... här kommer svar på veckans Kulturfyra som haft problem av den tekniska arten idag, därav fråga 1 kan jag misstänka. Här är mina svar:

1. Internet pajade för många Sollentunabor idag. Internet har påverkar oss på flera sätt. Vad skulle du göra om du blev utan Internet en dag? - Allt som jag har på min "ska-&-vill-göra-men-ska-bara"-lista (t.ex. sätta alla recept klippta ur tidningar i en fin pärm)

2. Nästa fråga har också med min dag att göra. En annan anledning till att jag inte hunnit vara vid datorn är att vi köpt nya möbler och har ägnat den här dagen åt inredning och omändring. Vi har bland annat skaffat en jättemysig indisk byrå med 28 lådor. Den är nog min favoritmöbel.Har du någon favoritmöbel? - Jag älskar bord i alla former, färger och material. Vi har nog fler bord hemma än någon annan jag känner. Favoriten är vårt matbord i ek som blir 150x150 med iläggsskiva. Då kan man sitta 2 på varje sida - nästan som ett runt bord fast kvadratiskt. Alla ser alla.

3. Nästa fråga har med kvällens semifinal i Eurovision Song Contest där det svenska bidraget med Charlotte Perrelli ska vara med och tävla om att få vara med i finalen på lördag. Så nu undrar jag: vilken sång kommer du först att tänka på när du tänker på Eurovision Song Contest? - Ha, enkelt!



4. Eurovision Song Contest är inte bara lättsamma, lättsmälta schlagerslingor, det är kläder, ofta glammigt och glittrigt. Vilket är det snyggaste klädesplagget tycker du?
- '87, '87, vart har du tagit vägen nu?




Men OK, på delad första plats har jag Christer Lindarws kinky kreation från 2004 som ni också hittar på youtube.com


Läs andra bloggar om , , , , , ,

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

"Nästan som ett runt bord, fast kvadratiskt". En underbar formulering!
Jag svarade på den första kulturfyran, sedan upptäckte jag att jag inte hängde med riktigt. Sådana återkommande åtaganden är tydligen inget för mig, hur vällovliga de än kan vara.
Jag hinner inte med. Fastän jag häckar här framför datorn jämt och ständigt.

Liz1e sa...

hrm, ja, det lät kanske lite märkligt det där med runt fast kvadratiskt. Men det är så, åtminstone känns det så att sitta vid det.
När det gäller Kultur4n är jag sorten som både gillar att fylla i blanketter och svara på frågor osv. och det i kombination med en Skalman-karaktär är ju idealiskt för denna typ av åtaganden:D (som jag ju faktiskt gled in på via din blogg;))