29 maj 2008

Kulturfyran 9

Rockgruppen Kiss spelar tydligen i Stockholm på fredag (hade bättre koll på att de är i Köpenhamn den 3 juni) och Kulturfyran denna vecka handlar om hårdrock - inte mitt specialområde kanske, men heller inget jag föraktar och en del positiva associationer har man absolut.

Den finaste associationen nuförtiden - i "modern" tid alltså - är att min svåger och svägerska lagt sig vinn om att vår femårige son fostras i "rätt" anda. Varje födelsedag får han en ett Led Zeppelin-album och han älskar dem. Jag står ut och en och annan låt är t.o.m riktigt bra.
Dessutom är det nyttigt att svara på frågor man aldrig tänkt på att ställa till sig själv, så här kommer mina svar:

1. Är du en hårdrocksfan?
Nej.
2. Vad betyder Kiss för dig?
Sommarlov och "I was made for lovin' you".
3. Kiss spelar på Stadion. Kommer du att gå på någon slags konsert i sommar?
Ingenting som är planerat.
4. Vilken är den bästa konsert du varit på, eller som du minns mest eller som varit viktigast för dig?
The Sweet på Olympen i Lund och det måste ha varit 1975 eller '76. Jag var 11-12 år och hade ingen aning om vad en rockkonsert innebar men jag minns att det var svettigt och en evig kamp om att få en skymt av stjärnorna på scenen. Trummisen Mick kastade ut sin trumpinne till publiken och alla blev som galna. Frågan är ifall jag var där lovligt...

Läs andra bloggar om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken idé det där med Led Zeppelin. Hade jag nog också uppskattat bra mycket mer än att få kaffeskedar och annat skräp som ändå bara hamnat i en låda nånstans.

Liz1e sa...

ja, det är verkligen genomtänkt och väääldigt uppskattat som sagt:)