29 mars 2008

Utan snus i 2 dagar försmäktar jag på denna ö

Nästan varenda vecka läser jag i tidningen om hur många barn som behöver dagisplats i vår kommun. Jag ser tillfälliga paviljonger smällas upp på löpande band och fler är att vänta vad jag kan förstå. Kommunen har dessutom verkligen satsat och rustat upp gamla respektive byggt nya fantastiskt fina lekplatser överallt i hela Bjärred.

Därför undrar jag - var håller alla dessa barn hus när det är helg?

Idag var vi ute och lekplats-hoppade. Vi gungade, åkte linbana och rutschkana, grävde, plockade pinnar och hoppade i vattenpölar. Vi var runt på 5 olika lekplatser på 2,5 timme. På håll såg vi en kvinna som var ute med sina 3 hundar och 2 flickor i 10-årsåldern cyklade förbi oss, men utöver det träffade vi som vanligt inte på en enda levande själ.

Åh, vad jag saknar fikastunderna på knökfulla lekplatser i sta’n dagar som denna. Är det OK väder i morgon, packar jag in familjen i bilen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sett hur det ser ut på parkeringen på Nova & Center Syd? Skulle tro att det är där folk håller hus... särskilt en lönehelg.

Liz1e sa...

hmm, jaha - ja, det är ju också ett alternativ...