14 mars 2008

Uterum

Jag har börjat ”power-walka”. Försöker stiga upp en timme tidigare på morgonen när maken är hemma på helgerna. På med gå-skorna och mp3-spelaren och så iväg. Jag får ont överallt, i fötterna, knäna och ryggen men jag gör det. Jag bara måste få upp flåset och bränna kalorier och i min viktklass är promenader det enda humana sättet.

I förorten finns inte särskilt mycket mer än villor i långa rader att titta på på de här promenaderna, så mest för att ha något att göra på vägen räknar jag ibland hur många som har byggt till uterum på sina hus (e’ man klok?). Jag är lite nyfiken på varför man har dem. De flesta tycks använda dem som förråd, åtminstone på vintern. Men se’n undrar jag – varför vill man sitta i Baden-Baden stolar i en bur på sommaren? Själv vill jag sitta utomhus när jag sitter utomhus liksom. Regnar det sitter jag ju inne i huset. Hm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är samma typer som glasar in balkongen när de bor i lägenhet, eller vad tror du?

Anonym sa...

skulle väl tro det:)) och det känns ju oxå nödvändigt....